Sunday, January 16, 2011

Pengenalan



Alhamdulillah, syukur ke hadrat Allah s.w.t dengan keizinanNya, dapat juga saya 'create' satu blog besesuaian dengan kos saya ambil pada sem ini iaitu Kaedah Pengajaran Sains... Blog ini juga merupakan satu assignment yang diberikan oleh pensyarah saya iaitu Dr Rohaida. Dengan cara ini, saya dapat berkongsi ilmu pengetahuan yang saya perolehi didalam kelas dengan semua orang yang membaca blog ini... Ini juga merupakan satu keadah untuk meyampaikan ilmu kpd semua org... Apabila anda menjadi guru, anda mungkin akan terfikir-fikir, apakah kaedah yang sesuai agar dapat menyampaikan ilmu kpd pelajar-pelajar anda...Tambahan lagi, sekarang ini merupakan zaman IT.. Jadi murid dapat mengakses internet dimana saja mereka berada.. melainkan kalau anda mengajar di sekolah luar bandar, mungkin kemudahan yang disediakan di kawasan tersebut tidak selengkap dengan sekolah di bandar.. Oleh itu, sebagai guru, anda harus la memikirkan kaedah yang lain serta sesuai dengan persekitaran pelajar anda..

No comments:

Post a Comment